Ajanvaraus
Ikioma Lääkäri

Ajanvaraus
Ikioma Hammas

Ikioma iLääkäri - näin käytät palvelua

Askarruttaako mieltäsi terveyteesi liittyvä kysymys? Onko sinulla vaiva, johon haluaisit lääkäriltä kommentin? Ikioman iLääkäri-palvelulla voit lähettää viestin ja halutessasi kuvan, joiden perusteella lääkäri voi alustavan lausunnon antaa tai kutsua sinut tarvittaessa tarkempiin jatkotutkimuksiin.

iLääkäri-palvelu ei korvaa koskaan lääkärin vastaanotolla käyntiä eli mikäli kyseessä on akuutti vaiva, tulee sinun ottaa välittömästi henkilökohtaisesti yhteyttä joko Ikiomaan tai muuhun terveydenhuollon yksikköön.

Palvelun hinta on 39 € / yhteydenotto. iLääkäri-palvelun käsittelyaika on max. 5 arkipäivää.


1. Siirry palveluun

Siirry palveluun osoitteessa www.ikiomalaakari.fi/iikioma.
Klikkaa iLääkäri-kohdassa nappia “Kysy lääkäriltä”.

2. Anna tietosi

Anna lomakkeella omat tietosi. Kaikki kentät ovat pakollisia täyttää. Tarvitset seuraavassa vaiheessa koodin, jonka saat tässä vaiheessa antamaasi puhelinnumeroon. Valitse lisäksi teetkö pyynnön itsellesi vai alaikäisen lapsen, huollettavan tai vanhemman puolesta. 

Jos valitset “teen pyynnön alaikäisen lapseni, huollettavan tai vanhempani puolesta”, täytä myös lomake “Ketä iLääkäri kysymys koskee?”. Ilmoita onko kyseessä alaikäinen lapsi, huollettavasi vai vanhempasi. Ilmoita lomakkeella hänen tietonsa.

Tämän jälkeen klikkaa nappia “Siirry tunnistautumiseen”.

3. Tunnistaudu

Anna aiemmassa vaiheessa antamaasi puhelinnumeroon saapuva koodi. Klikkaa nappia “Jatka iLääkärille”.


4. Valitse lääkäri ja anna lääkkeen tiedot

  1. Valitse valikosta lääkäri, kenelle haluat kysymyksesi ohjautuvan. 

  1. Kerro vaivastasi, mitä haluat lääkäriltä kysyä (max merkkimäärä 1 500). Halutessasi voit lähettää myös max. 2 kuvaa kysymyksen tueksi, esimerkiksi leikkaushaavasta, ihomuutoksesta tms. (kuvien yhteiskoko max. 10 mt, tiedostomuoto jpg)

  1. Anna lupa potilastietojesi tarkistamiseksi klikkaamalla valintaruutua “Kyllä, annan luvan potilastietojeni käyttämiseen”. Tämä on edellytyksenä sille, että kysymyksesi voidaan käsitellä sähköisesti. Jos et anna lupaa potilastietojesi tarkistamiseen, toimeksiantoa ei voida toteuttaa eikä palvelu siirry maksuvaiheeseen.

  1. Klikkaa nappia “Siirry maksamaan”.

5. Tarkista ja maksa tilaus

Tarkista tilauksesi tiedot. Jos tilaus on oikein, siirry maksamaan valitsemallasi maksutavalla, esimerkiksi pankki tai kortti. 

Mikäli tilauksen tiedot ovat virheelliset, tilauksen tietojen alla on linkki “aloita toimeksianto uudelleen”. Klikkaamalla linkkiä pääset aloittamaan alusta.

6. Saat tilausvahvistuksen

Maksettuasi tilauksen valitsemallasi maksutavalla, palaat Ikioman iLääkäri-palveluun. Näet tilauksesi tiedot ja voit tulostaa halutessasi tilauksen alalaidan “tulosta tilaus” -linkistä. 

7. Ilmoitus sähköpostiisi, kun tilaus on käsitelty

Kun lääkäri on käsitellyt kysymyksesi, saat vastauksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Käsittelyaika on max. 5 arkipäivää. 

ILääkäri logo.