Ajanvaraus
Ikioma Lääkäri

Ajanvaraus
Ikioma Hammas

Ikioma iResepti - näin käytät palvelua

iResepti palvelussa voit uusia olemassaolevan reseptin itsellesi, alaikäiselle lapselle / huollettavalle tai voit pyytää reseptin uusimista esimerkiksi vanhempasi puolesta. Reseptit toimitetaan sähköisesti Kanta-palveluun, jolloin reseptin lunastaminen tapahtuu suoraan apteekista.

Asiakkaalla tulee aina olla jonkun Ikioman lääkärin kirjoittama tai aiemmin uusima vanhentunut resepti, jonka uusimista pyyntö koskee. iResepti-palvelussa ei uusita muiden kuin Ikioman lääkäreiden reseptejä. iResepti-palvelussa ei uusita huumausaine-, kolmio- ja PKV-lääkkeitä. Reseptin uusimismaksua ei palauteta, mikäli uusittava lääke ei kuulu iResepti-palveluun.

Palvelun hinta on 1-3 reseptin uusinta 22 € (Voit uusia yhdellä kerralla yhden henkilön reseptejä). iResepti-palvelun käsittelyaika on max. 5 arkipäivää.

1. Siirry palveluun

Siirry palveluun osoitteessa www.ikiomalaakari.fi/iikioma.
Klikkaa iResepti-kohdassa nappia “Uusi reseptisi”.

2. Anna tietosi

Anna lomakkeella omat tietosi. Kaikki kentät ovat pakollisia täyttää. Tarvitset seuraavassa vaiheessa koodin, jonka saat tässä vaiheessa antamaasi puhelinnumeroon.

Valitse lisäksi teetkö pyynnön itsellesi vai alaikäisen lapsen, huollettavan tai vanhemman puolesta. 

Jos valitset “teen pyynnön alaikäisen lapseni, huollettavan tai vanhempani puolesta”, täytä myös lomake “Ketä iResepti uusiminen koskee?”. Ilmoita onko kyseessä alaikäinen lapsi, huollettavasi vai vanhempasi. Ilmoita lomakkeella hänen tietonsa.

Tämän jälkeen klikkaa nappia “Siirry tunnistautumiseen”.

3. Tunnistaudu

Anna aiemmassa vaiheessa antamaasi puhelinnumeroon saapuva koodi. Klikkaa nappia “Jatka iReseptiin”.

4. Valitse lääkäri ja anna lääkkeen tiedot

Valitse valikosta lääkäri, kenelle haluat uusimispyyntösti ohjautuvan. 

Anna uusittavan reseptin lääkkeen tiedot – lääkkeen nimi, lääkkeen vahvuus sekä lääkkeen annostus. Kaikki tiedot ovat pakollisia.

Jos haluat uusia samalla kertaa useamman reseptin, klikkaa nappia “Lisää uusi resepti”. Anna tähän toisen uusittavan reseptin lääkkeen tiedot kuten kohdassa 2.

Huom! Uusittavien reseptien maksimimäärä on 3 / palvelukerta.

Anna lupa potilastietojesi tarkistamiseksi klikkaamalla valintaruutua “Kyllä, annan luvan potilastietojeni käyttämiseen”. Tämä on edellytyksenä sille, että resepti voidaan uusia sähköisesti. Jos et anna lupaa potilastietojesi tarkistamiseen, toimeksiantoa ei voida toteuttaa eikä palvelu siirry maksuvaiheeseen.

Klikkaa nappia “Siirry maksamaan”.

5. Tarkista ja maksa tilaus

Tarkista tilauksesi tiedot. Jos tilaus on oikein, siirry maksamaan valitsemallasi maksutavalla, esimerkiksi pankki tai kortti. 

Mikäli tilauksen tiedot ovat virheelliset, tilauksen tietojen alla on linkki “aloita toimeksianto uudelleen”. Klikkaamalla linkkiä pääset aloittamaan alusta.

6. Saat tilausvahvistuksen

Maksettuasi tilauksen valitsemallasi maksutavalla, palaat Ikioman iResepti-palveluun. Näet tilauksesi tiedot ja voit tulostaa halutessasi tilauksen alalaidan “tulosta tilaus” -linkistä. 

7. Ilmoitus sähköpostiisi, kun tilaus on käsitelty

Kun lääkäri on käsitellyt tilauksesi, saat siitä ilmoituksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Muistathan tarkistaa myös roskaposti -laatikon, kuitti saattaa löytyä myös sieltä. Reseptin käsittelyaika on max. 5 arkipäivää. Resepti toimitetaan kanta.fi-palveluun, jolloin voit noutaa lääkkeesi apteekista Kela-kortin esittämällä.

iResepti logo.