Ajanvaraus
Ikioma Lääkäri

Ajanvaraus
Ikioma Hammas

Ikioma iLääkärille - näin käytät palvelua

iLääkäri-palvelussa asiakas voi lähettää sähköisen kysymyksen, joka välitetään suoraan asiakkaan valitsemalle lääkärille. Tällainen maksettu toimeksianto tulee sähköpostiisi viestiotsikolla “Kysymys iLääkäri-palvelusta”. Jotta pääset vastaamaan viestiin, tulee sinun toimia alla kuvatulla tavalla.


1. Kirjaudu

Kirjaudu palveluun osoitteessa ikiomalaakari.fi/hallinta antamalla käyttäjätunnuksesi ja salasanasi. Jos sinulle ei ole käyttäjätunnusta tai salasanaa, voit pyytää sen Pia Parkkoselta (pia.parkkonen@ikiomalaakari.fi).

2. Tunnistaudu

Seuraavaksi tunnistaudut puhelimeen tekstiviestinä saamallasi koodilla (tekstiviesti lähetetään Ikioman tietokannassa olevaan puhelinnumeroosi). Anna kenttään puhelimeesi saapunut koodi.

3. Tarkastele pyyntöjä

Nyt pääset tarkastelemaan sinulle saapuneita iResepti- ja iLääkäripyyntöjä.

Listasta näet pyynnön 

  • Lähettämispäivämäärän

  • Pyynnön tilan, onko pyyntö vielä avoin vai jo käsitelty

  • Pyynnön lähettäjän nimen

  • Onko kyseessä iResepti- vai iLääkäri-palvelu ja onko pyynnössä liitettä


4. Pyyntöjen käsittely


 

Klikkaamalla pyynnön auki pääset tarkastelemaan pyyntöä. 

Täällä näet tilaajan tiedot ja jos pyyntö on tehty toisen puolesta, pyyntöä koskevan henkilön tiedot. 

Jos kyseessä on reseptin uusinta, näet reseptin tiedot. 

Jos kyseessä on kysymys iLääkärille, näet kysymyksen ja siihen mahdollisesti liitetyt kuvat. 

Tämän sivun alalaidassa pääset käsittelemään tilauksen. Voit myös siirtää tilauksen toiselle lääkärille tai poistaa tilauksen. Alalaidasta pääset myös siirtymään takaisin pyyntölistaukseen.


 

Reseptit uusitaan kanta.fi-palveluun. Kun käsittelet tilauksen, lähetetään asiakkaalle automaattisesti viesti. Jos resepti on uusittu, lähtee viesti jossa kerrotaan että lääke on noudettavissa apteekista e-reseptillä. Jos reseptiä ei uusita, lähtee viesti ettei reseptiä voitu uusia ja kehoitetaan ottamaan yhteyttä Ikioma lääkäriin. ILääkäri-kysymyksiin vastataan asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. 

Käsitellyt pyynnöt poistetaan automaattisesti palvelusta.